Pages

Saturday, 19 November 2011

~NAFSU vs IMAN ~

Nafsu ckp: eh! Cantik juga nie...kenalan je bukan apa.add je lah~
Iman jwp: zina mata nie. tinggalkan!


Nafsu ckp: bgtau je kau sukakan dia, tak baik pendam2~
Iman jwp: malulah kau, dahlah still study,mkn mnum pn ibuayh yg tnggung. tkpyhlah!
Nafsu ckp: hehe,kasi show gmbr plg cute kau la~
Iman jwp: eh eh, tk boleh la, dia blum halal bwt kau!
Nafsu ckp: ajak la dia dating~
Iman jwp: jgn..nti timbul gosip/fitnah!
Nafsu ckp: pgang tngn ckit bole la,dia msti suka~
Iman jwp: eh! Haram, blum halal lg!
Nafsu ckp: pkaila bju T tu, kau pkai tudung kan~
Iman jwp: pkaila bju labuh dn tdung kpala mntupi dadamu!
Nafsu ckp: kaki? Alahai~ takde org prasan kaki kau,tu slipar 3 inci bgus!
Iman jwp: kaki trmsuk aurat juga, pkaila stokin dn kasut/slipar yg tk mnarik prhatian org.
Nafsu ckp: diamlah kau, tkpyh nk nsihat2 org, dosa sndri2 tnggung kan..
Iman jwp: terusknlh mnyeru pd kbaikn dn mcgh pkra yg mungkar. Itu tnggungjwp org mukmin.
Nafsu ckp:tidurlh,tkyah solat,Islamkn agma yg ringan,nt kau qadha lah..
Iman jwp: pi solat,jgn tngguh2,ringan tk brmksud utk dremehkn,mrna kau nt..
Nafsu ckp: nk puasa bwt apa,bwt lapa adalah..jom mkn!
Iman jwp: puasa mcgh diri dari mlakukn dosa..mmelihara anggota, sbr lh,kejap lg kn nk brbukak..
Nafsu ckp: boleh kau diam ke iman?! sudh2lh nk pujuk si dier nie, dier nie geng aku pnya bestpren la, Setan! Kau tk takut??
Iman jwp: aku tkkn diam selagi dier mympn aku d dadanya. Pduli la kau pnya geng,aku tk takut, bkn dia yg brkuasa. ALLAH yg lbh layak ditakuti. Jgn kcw dier lg!
Akhirnya nafsu pun kalah dengan iman....
Pernah tk korng main dialog cmnie sblum bwt sesuatu?? Kn ke baik klau pkir2 dlu b4 nk bwt... Smga iman sntiasa mekar di sanubari kita ye... Amin... Sama2 saling mngingati.. Ingat!
Amar ma'ruf wa nahi mungkar.
Myeru pd pkra kbaikan DAN mcegah dari kmungkaran. Kena seiringan.. Orrait, saye tetap manusia biase yg tk lpas dari melakukn ksilapan.

1 comments:

syamimiimtiaz.blogspot.com said...

hmmm....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Search